2024 წლის 21 ივნისს კიევის სამედიცინო უნივერსიტეტისა და ბოგომოლეცის ეროვნული სამედიცინო უნივერსიტეტის თანამშრომლობით გაიმართა კონფერენცია "ციფრული განათლების განვითარება სამედიცინო და ფარმაცევტული მუშაკებისთვის ჯანდაცვის ციფრული ტრანსფორმაციისა და ელექტრონული ჯანდაცვის სისტემის (EHS) განვითარების დროს". კონფერენცია ემსახურებოდა “Erasmus+”-ის ინსტიტუციური განვითარების პროექტ “Re-Direction”-ის მიზნებს, რომლის კონსორციუმის წევრი არის საქართველოს საერთაშორისო უნივერსიტეტი ჯიუ.
კონფერენცია ემსახურებოდა ხარვეზების ანალიზის სემინარს, რომლის მიზანი იყო საგანმანათლებლო ხარვეზების შესახებ კვლევის შედეგების განხილვა და პოლიტიკის პოტენციური ცვლილებების შესწავლა. სემინარზე ასევე წარმოდგენილი იყო სამედიცინო განათლებაში არსებული ხარვეზების სიღრმისეული ანალიზი, აქცენტი კი განსაკუთრებით იყო გამახვილებული ციფრული ტრანსფორმაციის მიერ წარმოდგენილ გამოწვევებსა და შესაძლებლობებზე:
- გაციფრულება: ციფრული განათლების ინსტრუმენტებისა და პლატფორმების მიღება რეგულირდება რამდენიმე დადგენილებით, მაგრამ კვლავ რჩება გამოწვევები უსაფრთხოების, სტაბილურობისა და ხელმისაწვდომობის თვალსაზრისით. ციფრული ინსტრუმენტების კურიკულუმებში ინტეგრაციამ შეიძლება გააძლიეროს ცოდნის ხელმისაწვდომობა, დროის მართვა და ისეთი რბილი უნარების განვითარება, როგორებიცაა კომუნიკაცია, გადაწყვეტილების მიღება და კრიტიკული აზროვნება.
- ციფრული ტრანსფორმაციის ათვისება: სამედიცინო განათლებაში ციფრულ ტრანსფორმაციას შეუძლია, გააუმჯობესოს პაციენტის მოვლა, კლინიკური შედეგები და სამუშაო გრაფიკი. მას ასევე შეუძლია გადაწყვიტოს ჯანდაცვის სფეროში არსებული გამოწვევები ტექნოლოგიების გამოყენებით ორგანიზებული უკეთესი განათლებისა და ტრენინგის მეშვეობით.
- ონლაინ სწავლების ნაკლოვანებები: მიუხედავად იმისა, რომ ონლაინ სწავლება აუცილებლობას წარმოადგენდა კრიზისების დროს, მან ასევე გამოავლინა მნიშვნელოვანი ნაკლოვანებები, როგორებიცაა მუდმივი ტექნიკური მხარდაჭერის საჭიროება, მასწავლებლებს შორის მოტივაციის ნაკლებობა, ტექნოლოგიური ხარვეზები, მოძველებული აღჭურვილობა და შეზღუდული ჯგუფური ურთიერთქმედება.
- მდგრადობა: უმაღლეს განათლებაში მდგრადი განვითარება გადამწყვეტია სტუდენტების პროფესიული ზრდისთვის საჭირო უნარ-ჩვევებით აღჭურვისთვის. თუმცა, გამოვლინდა ხარვეზები კრიტიკულ აზროვნების, ინტერდისციპლინური ურთიერთქმედებების, ეთიკის, ლიდერობისა და მთელი ცხოვრების მანძილზე სწავლის თვალსაზრისით.
- ინკლუზიურობა: სამედიცინო განათლების ინკლუზიურობას გაუმჯობესება სჭირდება, განსაკუთრებით შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე სტუდენტებისთვის, უცხოელი სტუდენტებისთვის და მიმდინარე კონფლიქტით დაზარალებულებისთვის. ხაზგასმით აღინიშნა ენობრივი ბარიერები, პაციენტების სხვადასხვა პოპულაციის შეზღუდული წარმომადგენლობა და ხელმისაწვდომობის საკითხები.
დაფინანსებულია ევროკავშირის მიერ. მიუხედავად ამისა, აქ არსებული ხედვები და აზრები მხოლოდ ავტორ(ებ)ის მიერ არის გამოთქმული და შესაძლოა, არ დაემთხვეს ევროკავშირის ან ევროპის განათლებისა და კულტურის აღმასრულებელი სააგენტოს (EACEA) ხედვებსა და აზრებს. არც ევროკავშირი და არც ევროპის განათლებისა და კულტურის აღმასრულებელი სააგენტო არ აგებენ პასუხს აღნიშნულ ხედვებსა და აზრებზე.
კონფერენციის შესახებ ვრცლად: https://re-direction.org/tpost/n1yptixnr1-gap-analysis-workshop-held-at-kmu-addres
“RE-DIRECTION “-ის Პროექტის შესახებ იხილეთ ვრცლად: https://re-direction.org/